Weblog Gert Jan Bent

ledenvergaderingdinsdag 17 november 2009 21:21

Hoe is het mogelijk! Vanwege een ruimte in de wet kan een supermarkt vrijstelling vragen voor het openen van de deuren op de zondagmiddag en zondagavond. Dit is al geruime tijd bekend. Wie schetst onze verbazing dat in de gemeentelijke verordening hiervoor ruimte is geboden. Wij hebben spijt als haren op ons hoofd dat wij niet eerder een initiatiefvoorstel hebben opgesteld om deze mogelijkheid uit de ontheffingsregeling te halen. Maar goed. In de komende raadsvergadering zullen wij alsnog met een dergelijk voorstel komen. Beter ten halve gekeerd dan te hele gedwaald.
Het kan het college niet verweten worden dat zij niet meedenken met de politiek. Tijdens het interview van Henk Heideveld met RTV Drenthe is gebleken dat wethouder Dolfing de zorg van de politiek deelt over de verstedelijking van Beilen. Het is goed om te merken dat politiek en het "dagelijks bestuur" het regelmatig eens is over foutieve ontwikkelingen in onze gemeente. Uit de reacties in de samenleving blijkt dat onze zorg door velen wordt gedeeld!

Met het schrijven van deze blog hebben de leden gisteravond nét de kieslijst vastgesteld en ingestemd het verkiezingsprogramma. Wat is het fijn om te merken dat wij ook deze keer een lijst met betrokken Christenen hebben kunnen opstellen die de schouders onder de komende raadsperiode willen zetten. En het verkiezingsprogramma staat als een huis! In plaats van allerlei dure wensen is gekozen voor een effectiviteitslag. En voor het tegen het licht houden van uitgaven, waarvan wij onze vragen hebben, in hoeverre deze kosten bijdragen aan een leefbare samenleving. Wij hebben gisteravond als partij nogmaals onze afhankelijkheid beleden van onze God en Vader. Zonder Zijn Zegen zijn wij niets. Daarmee hebben wij de opdracht meegekregen ons best te doen in de politiek om vanuit het Woord onze standpunten te bepalen maar weten wij dat wij het niet alleen hoeven te doen. Wat is het een Zegen om zoveel actieve schaduwfractieleden als partij in ons midden te hebben die vanuit dezelfde grondslag hun bijdrage leveren!

Gert Jan Bent