Humor

smileyvrijdag 13 november 2009 23:01

Wat is het toch wat een mens zo enthousiast kan maken voor iets? Waarbij de een denkt: ik wil alles wel doen hoor, maar dát niet...! denkt de ander: waar héb je het over? Dit is toch ontzettend leuk! Ik denk hierbij aan mijn broers en zus zoals we vertegenwoordigd zijn als fractie. De een zet zich in om mee te denken en te praten met alles wat ter tafel komt, de ander luistert vooral en zegt af en toe een wijs woord. Weer een ander bezoekt trouw alle raadsvergaderingen en je mag áltijd met hem meerijden! Weer een ander verdiept zich helemaal in de stukken die naar voren komen. De een stort zich helemaal op het verkiezingsgebeuren en de ander is niet achter de laptop weg te slaan om de site bij te houden. Wat maakt een mens nou zo enthousiast? Ik denk dat we vooral de dingen doen met een flinke dosis humor! Politiek saai? NIKS SAAI!

Moge de Heer ons werk zegenen! Hij is de Schepper van humor! En zoals Gert Jan voorlas afgelopen maandag aan het begin van ons fractieoverleg:

Stralende ogen verheugen het hart,

een blij bericht versterkt de botten.                                                     Spreuken 15: 30 Willibrord vertaling

Alma Wiersema