Blauw

Flyer met bijbelwoensdag 17 februari 2010 17:39

Blauw is de kleur van trouw zegt mijn vrouw. Zij heeft er verstand van. Een mooie kleur vind ik het. En laat het nou ook nog de kleur van ‘mijn’ partij zijn! Maar vorige week verschoot ik haast van kleur en mijn partij erbij. Ja echt! Want de logokleur van de ChristenUnie is donkerblauw en lichtblauw. Maar in de verkiezingskrant lijkt het meer op CDA groen of zo!!! Zie bijlage.  Ach ja, er gaat wel eens iets fout in alle drukte. Op de verkiezingsmarkt van 13 februari was er zoveel groen van zoveel partijen dat ik er draaierig van werd. Een groene partij zijn we zeker, maar onze huiskleur is toch echt blauw.

Daarmee kom ik wel op een interessant punt. Een aardige mevrouw vroeg het ook maandagavond op onze bijeenkomst  op 15 februari met Tweede Kamerlid Esmé Wiegman: ‘Wat is nu eigenlijk het verschil tussen CDA en ChristenUnie?’ Ja, en wat is het verschil met alle andere partijen? Dat is nogal een klus om alle verschillen scherp te krijgen. Daar word je bleek van. Het is onze goede gewoonte dat we als antwoord niet afgeven op anderen. Is niet erg gepast, vindt u ook niet? Het is vooral belangrijk dat u weet waarvoor wij staan. Dan kunt u zelf wel bepalen wat de verschillen zijn met anderen. En waar wij voor staan is christelijke politiek. We noemen ons zelf christelijk-sociaal. Die politiek is goed voor iedereen, christen of niet. Niet betuttelend, maar wel op het vaste fundament van christelijke principes. U weet bij ons altijd waar u aan toe bent: stabiel en betrokken.

Arjan van Harten

Archief > 2010 > februari