Actie ChristenUnie Midden-Drenthe voor vroegere horecasluiting

LEFmaandag 08 februari 2010 06:00

De ChristenUnie Midden-Drenthe vraagt onder de titel TIJD VOOR 2 aandacht voor het vervroegen van de horecasluiting. Dit is landelijk ook wel bekend als ‘Vroeg op stap’. De gemeente bepaalt hoe laat de horeca sluit. ChristenUnie Midden-Drenthe wil dat het 02.00 uur wordt. Eerder open en eerder dicht is de inzet! Wij nemen het initiatief door in Midden-Drenthe hiermee te beginnen en omliggende gemeenten te motiveren aan te sluiten bij dit initiatief. De fractie roept iedere inwoner op de actie te steunen door de poster op de achterpagina van De Veldenkrant van 10 februari voor het raam te hangen of uw mening te geven op onze site: www.middendrenthe.christenunie.nl

Op de agenda van de gemeenteraadscommissie Welzijn van 9 februari staat de beleidsnota alcoholbeleid. De feiten zijn schokkend. Het alcoholgebruik van de jeugd in Midden Drenthe is een probleem en de gevolgen niet minder. Bijna ieder weekend is er gedoe rondom de horecagelegenheden. Het is tijd voor een krachtiger beleid door de horeca om twee uur te sluiten. We gunnen de jeugd van harte veel plezier, het gaat niet om het “jongeren pesten”. En de bedrijven gunnen wij hun omzet. We willen tegelijkertijd als politieke partij grenzen stellen. Welke horecaondernemer, ouder of politieagent wil nu dat onze jeugd pas om een uur of vijf in de ochtend thuis komt. Dat moeten we met elkaar niet willen!

Fractievoorzitter Gert Jan Bent legt uit. ‘Je moet lef hebben. In de beleidsnota staat dat vroeger sluiten van de horeca plaatselijk regelen geen zin heeft maar dat het Europees geregeld moet worden. Wij vinden dat onzin: je moet als politiek het lef hebben het initiatief te nemen. Iemand moet toch beginnen! Een helder geluid van een betrokken partij.

Wie ook lef wil tonen en de horeca eerder wil laten sluiten, kan deze actie steunen. Het is UW signaal aan de overige partijen door de poster op te hangen of uw stem uit te brengen op onze site! Nu is uw kans, deze maand wordt de nota vastgesteld. U zegt als inwoner van Midden-Drenthe: het is TIJD VOOR 2, je moet lef hebben!

Archief > 2010 > februari