Sneeuw(v)oordeel

aanpassenzaterdag 09 januari 2010 14:42

Sneeuw, sneeuwstorm, vorst: wat een winter hier in Nederland en Midden-Drenthe. Overlast wordt wel ervaren, maar als je zo om je heen hoort valt het wel mee. De media heeft weinig ander nieuws te melden dus dan stort je op nieuws waar iedereen een mening over heeft.

Het weer? Nou ik vindt het prachtig! Ik pas mij wel aan; dan maar lopend naar het gemeentehuis met de nieuwjaarsreceptie, gemeenteraadsvergadering of fractieoverleg. De kinderen genieten van het sneeuw en schaatsen wat af. Ook ondergetekende is minstens een half uur per dag aan het sneeuw ruimen. Dat scheelt weer want zo hoef ik niet naar de sportschool te fietsen. We moeten met z’n allen gewoon even terug naar wat vroeger normaal was, gewoon je even aanpassen aan de omstandigheden om je heen. Dat zouden we vaker moeten doen. Ook als het gaat om bijvoorbeeld het milieu en verkeer zouden we ons moeten aanpassen. Minder met de auto als het kan, minder levensmiddelen eten die van heinde en ver moeten komen om tegen een niet “faire” bodemprijs te worden verkocht. Onlangs hoorde ik dat iemand voor € 00,01 van Eindhoven naar Barcelona kon vliegen, alleen de luchthaventaks kwam er nog bij: € 16,00.

Mensen, hier moeten we niet aan mee werken, dit gaat ten koste van het milieu en daarnaast van arbeidsplaatsen en bedrijven. Dan maar niet winkelen in Barcelona of Londen, maar  gewoon dichtbij in je eigen dorp. Beter voor je gezondheid, portemonnee, milieu en dus uiteindelijk ook nog voor het weer.

Geen overlast van het weer voor mij, maar voordeel dus.

Henk Heideveld