ChristenUnie Midden-Drenthe bedankt haar kiezers persoonlijk

koffiezondag 23 maart 2014 21:09

Beilen  De fractie van de ChristenUnie gaat de komende periode in de verschillende dorpen in Midden-Drenthe op bezoek om haar kiezers te bedanken voor hun steun. Dankzij deze steun wist de ChristenUnie een tweede raadszetel te bemachtigen. Belangrijker dan dat willen de fractieleden óók na de verkiezingen in gesprek blijven met de inwoners om te horen wat er leeft in de dorpen. Bezoekers van de kieswijzer kregen in verhouding tot andere partijen opvallend veel adviezen om op de ChristenUnie te stemmen. De ChristenUnie heeft de keuze gemaakt om landelijke en gemeentelijke belangen met elkaar te combineren in haar verkiezingsprogramma waar vele enthousiaste reacties op zijn gekomen. Gert Jan Bent: “Het sociale en praktische karakter van ons programma spreekt de inwoners aan. Het is onze ambitie om die inwoners te blijven betrekken bij de politiek. Niet voor niets is er zoveel op lokale partijen gestemd. De kiezer is te ver van de politiek komen te staan. En dat proces willen wij keren in Midden-Drenthe.” Om de lokale ondernemers te betrekken bij de bezoekrondes wordt door de fractie gebruik gemaakt van plaatselijke horecagelegenheden.