ChristenUnie Midden-Drenthe trakteert INVENT op taart

Taart uitdelen aan Invent CU Midden-Drenthedinsdag 11 maart 2014 20:03

De ChristenUnie Midden-Drenthe zet ieder jaar een bedrijf in de gemeente dat een belangrijke maatschappelijke bijdrage heeft geleverd aan de gemeenschap in het zonnetje. INVENT, dat dit jaar haar 15 jarig jubileum viert, is verkozen tot “Maatschappelijke ondernemer van 2014”.  De felicitatie ging gepaard met een slagroomtaart die door lijsttrekker Gert Jan Bent en kandidaat raadslid Johan Schaap werd uitgereikt. Directeur Joop Eising van INVENT: “wat vind ik dít leuk dat de ChristenUnie ons deze prijs geeft. Wij zijn reuze trots op ons bedrijf dat al 15 jaar adviseert in duurzaam bouwen. Toen nog bijna niemand in Nederland bekend was met zonne-energie waren wij al een sterk groeiend bedrijf. Door onze 20 werknemers die adviezen geven over duurzaam bouwen, hebben vele ondernemers in Midden-Drenthe meegeprofiteerd van de trend om duurzaam te bouwen.” Joop Eising memoreert aan het kennismakingsbezoek dat vijf jaar geleden door de ChristenUnie met de toen nieuwe burgemeester Broertjes bij zijn bedrijf is afgelegd. Gert Jan Bent: “waar 15 jaar geleden bijna niemand nog van wist is nu de gewoonste zaak van de wereld: steeds meer woningen worden voorzien van zonne-panelen en bijvoorbeeld de provincie biedt particulieren leningen aan voor de aanschaf. Duurzaamheid is dubbel profijt hebben: goed voor het milieu en goed voor de portemonnee van de Midden-Drentse inwoner.”