Op naar het tweede lustrum van de ChristenUnie

Lustrum ChristenUnie Midden Drenthevrijdag 02 december 2011 21:58

Het was afgelopen maandag in Hooghalen genieten met het terugblikken op vijf jaar raadslidmaatschap in Midden-Drenthe. Alma had een prachtige compositie gemaakt van foto’s van vijf jaar activiteiten. Heerlijk om terug te kijken naar wat er allemaal gebeurd is. Elke foto vertelt een verhaal op zich. Leuk, wanneer ik de site van de ChristenUnie aan klik, dat ik het muziekje van het filmpje al hoor. Ik betrap mij erop dat ik al drie keer naar het filmpje heb gekeken deze week en dat zal niet de laatste keer zijn schat ik zo in. Maar er is veel meer besproken: onze rol in de raad, onze invloed binnen de besluitvorming, onze samenwerking met de ChristenUnie provinciaal  en onze ambitie naar de toekomst. Een ambitie in afhankelijkheid; niet wíj bepalen welke plaats we in de raad innemen, welke invloed we hebben binnen de politiek, maar onze Schepper! Dat geeft een heerlijke rust: niet om niets te doen maar wel om te beseffen dat alle inspanning pas zin heeft onder de Zegen van God.

Maar ons inspannen… dat deden wij, dat doen we en dat blijven we doen. En wij? Dat zijn alle fractieleden, alle bestuursleden, alle actieve ChristenUnie leden en niet te vergeten onze gezinnen die veel inleveren aan tijd voor het ondersteunen van ons: dank daarvoor.

En nu? Gewoon blijven doen waar we goed in zijn: een inhoudelijke bijdrage leveren aan het debat, oppakken van items die de inwoners aangaan en andere partijen en het college laten liggen en stug doorgaan.

En ja, ook het bestuur zit niet stil. Er zijn maandag ambities geformuleerd over verjonging van de bestuursleden, wisseling van de wacht zeg maar. Al zal ik alles op alles zetten om de huidige bestuursmannen in de fractie te houden om hun expertise te kunnen blijven inzetten: wat een kennis, wat een betrokkenheid! Altijd weer op de publieke tribune, geen vergadering voorbij laten gaan tenzij er echt is anders is, geweldig. En dat kenmerkt onze partij: trouw aan de zaak, geen eigen belang maar het belang van de ander voorop stellen. Heerlijk om met zo’n groep mensen te mogen werken, met nieuwe bestuursleden, met ervaren fractieleden en ik hoop DV nog vele jaren. Op naar het tweede Lustrum!

Gert Jan Bent