College Midden Drenthe neemt visie van de raad niet serieus

donderdag 26 februari 2009 19:10

Met de publicatie van de lange termijnagenda door het college wordt de ChristenUnie gesterkt in het gevoel dat de raad niet serieus wordt genomen door het college.
De gemeenteraad heeft in de raadsvergadering op 25 september 2008 het visiedocument "recreatie en toerisme" vastgesteld. Ook in de visiefilm van de gemeente voor 2020 is recreatie en toerisme één van de drie pijlers van het beleid. Daarmee heeft de raad een niet mis te verstaan signaal gegeven aan het college om aan de slag te gaan met dit thema binnen de gemeente. Door wetenschappers en recreatieondernemers is kwalitatief hoogwaardige inbreng geleverd voor een ambitieus beleidsplan. Uit de lange termijnagenda blijkt echter dat pas na meer dan een jaar na het vaststellen van dit beleidsplan, het college met de uitwerking van deze nota komt. Onaanvaardbaar volgens raadslid Gert Jan Bent. Wij kunnen niet aan onze kiezers verantwoorden waarom dit zo lang moet duren en wij gaan dat ook niet verantwoorden! Het is daarbij verbijsterend om te constateren dat er op dit moment geen enkele ambtenaar met als specifieke taak "recreatie en toerisme" binnen het gemeentelijk apparaat is. Het beeld van verwaarlozing van dit thema wordt daarmee nog eens versterkt.
In de commissievergadering van a.s. maart zal door de ChristenUnie aan de wethouder aangegeven worden dat, wat hen betreft, er binnen een half jaar een uitwerkingsplan opgesteld dient te zijn!