Raadslid Bent op stap met burgemeester Broertjes

Jan Broertjeszaterdag 07 februari 2009 07:35

Bezoek Burgemeester  J. Broertjes met ChristenUnieraadslid Gert Jan Bent

Op vrijdag 6 februari heeft de ChristenUnie een divers programma samengesteld om de burgemeester kennis te laten maken met de diversiteit van de gemeente Midden Drenthe.

Burgemeester Broertjes start met een reis met de leerlingenbus die vanuit Beilen iedere dag basisschoolleerlingen vervoert naar en van de basisschool "De Cirkel" in Assen. De burgemeester zal tijdens deze reis kennis maken met basisschoolkinderen en hun ouders uit de gemeente.

Aansluitend gaat het gezelschap via de Haarweg langs de TT naar "het Drents Kwartiertje" bij Laaghalerveen, waar onder Andere Solexverhuur wordt verzorgd. Tijdens dit bezoek zal de burgemeester kennis maken met een aantal recreatieondernemers en met het bestuur van de vereniging Recreatie en Toerisme Midden Drenthe. Misschien wil de burgemeester een klein tochtje maken op de Solex.

In Beilen zal het bezoek voortgezet worden met een kennismaking met  vertegenwoordigers van de Molukse Evangelische Kerk te Bovensmilde en de Gereformeerde kerk (vrij) en enkele senioren die lid zijn van deze kerkelijke emeente.

Om elf uur wordt de burgemeester rondgeleid in het bedrijf "Invent". Dit bedrijf is toonaangevend in het verzorgen van innovatieve oplossingen voor milieubesparende maatregelen aan gebouwen.

Het kennismakingsbezoek zal afgerond worden met een lunch in "De Cerck" in Beilen. Deze gelegenheid is een voorbeeld van een eetgelegenheid die hoog wordt gewaardeerd door de inwoners van onze gemeente.

Burgemeester Broertjes heeft deze ochtend als zeer waardevol ervaren. De diversiteit was groot in positieve zin. Hij gaf aan dat het   ChristenUniegehalte van het programma duidelijk aanwezig was en vond dat een sterke zet!