Iedereen telt (nu al) mee!

IMG2021 Ageet van Dijken.jpgvrijdag 14 januari 2022 21:01

Het is bijna verkiezingstijd dus de slogans komen weer tevoorschijn. Alles wordt uit de kast gehaald om u als kiezer te overtuigen voor die éne partij te kiezen. Vaak gaat het dan ook over inclusie. Want natuurlijk: we willen zorgen dat iedereen kan meedoen. Maar Christen-Unie Midden-Drenthe vindt: u telt al mee!

Dat is waarom wij ons tussen 2018-2022 voor u hebben ingezet. Dat is ook waarom wij ons van 2022-2026 voor u zullen blijven inzetten. Tegelijkertijd zijn we eerlijk. We zien dat er aandachtspunten zijn. Want als u een laag inkomen heeft, werk zoekt maar dat niet kunt vinden, of ongeletterd bent, dan kunnen veel dingen niet en is meedoen lastig. ChristenUnie Midden-Drenthe gaat zich juist voor u inzetten.

Dat iedereen meetelt in Midden-Drenthe is ook zichtbaar in onze historie. Denk bijvoorbeeld aan de GGZ-instellingen: In 2022 is het 100 jaar geleden dat GGZ in Beilen startte. In de decennia erna is er op allerlei manieren geprobeerd om ook GGZ-cliënten mee te laten tel-len. Niet altijd makkelijk, maar de moeite van het proberen waard!

Binnen onze gemeente zijn er de laatste jaren ook veel mensen geweest die zich met hart en ziel hebben ingezet voor vluchtelingen uit Irak, Syrië, Noord-Afrika of andere gebieden. Dat deed u als inwoners met elkaar. En in de komende jaren zullen er wellicht weer vluch-telingen komen. Ook dan willen wij er voor hen staan. Want zij tellen (nu al) mee.

Helpt u ons mee om werk te maken van onze idealen? Helpt u ons mee om samen recht te doen? Kies dan in maart 2022 voor een partij met idealen. Stem ChristenUnie Midden-Drenthe!