Gert-Jan Segers bezoekt bloembollenbedrijf in Midden-Drenthe

Segers sitemaandag 23 mei 2016 10:05

Gert-Jan Segers, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer, heeft vrijdag 20 mei een werkbezoek gebracht aan de provincie Drenthe. Ter afsluiting van zijn werkbezoek werd een bezoek gebracht aan Seubring Bloembollen Drenthe B.V. in de gemeente Midden-Drenthe, waar leden van de hele provincie Drenthe een BBQ is aangeboden.

Wethouder van Midden-Drenthe Gert Jan Bent heette Gert-Jan Segers en de aanwezige leden van harte welkom in Midden-Drenthe. In zijn toespraak gaf Wethouder Bent aan trots te zijn op zijn gemeente. Volgens Bent is Midden-Drenthe een goed voorbeeld om te laten zien dat de grote diversiteit aan landbouwbedrijven, natuur en toerisme prima samen gaan. In het bijzonder wordt de bloembollenteelt benoemd. Gert Jan Bent: ‘Afgelopen maand hebben vele toeristen genoten van de bloemenpracht in Midden-Drenthe. Dat de bloembollensector dit nog eens stimuleert door fietsroutes uit te zetten en spontane acties opzet, zoals ‘Tulpenpracht bij nacht’,  is geweldig!’

Tijdens de uiteenzetting van hun bedrijf gaven Jan Seubring en zoon Gert aan de term maatschappelijk verantwoord ondernemen erg belangrijk te vinden. De wijze waarop hier invulling aan wordt gegeven is zeer divers. Zo is er een pluktuin ingericht voor passanten en bestrijdt men op natuurlijke wijze aaltjes in de bodem door het telen van Japanse haver en Tagetes, deze laatste is beter bekend als het ‘Afrikaantje’.

In zijn toespraak gaf Gert-Jan Segers aan onder de indruk te zijn van de provincie Drenthe. Eerder die dag had Segers een bezoek gebracht aan de gevangenis in Veenhuizen, een zorgboerderij in Meppel en is er gesproken met de inwoners van Langeloo. Het persoonlijk gesprek met de familie Seubring, ‘de man van Oranje’, Jan Voortman en de Drentse ChristenUnie leden is door Segers als erg positief ervaren. Ter afsluiting gaf de ChristenUnie voorman aan dat de aankomende periode het verkiezingsprogramma wordt geschreven en dat dit niet alleen vanuit Den Haag moet gebeuren, maar ook vanuit de provincies en gemeenten. De onderwerpen, die eerder op de avond door de circa 70 aanwezige leden zijn ingebracht zullen door de programmaschrijvers worden meegenomen.