ChristenUnie Midden-Drenthe: kieslijst met veel kennis en kwaliteit

Kandidaten ChristenUnie Midden-Drenthe Verkiezingen 2014zaterdag 30 november 2013 17:40

In een volle zaal in het Drents Kwartiertje stelden de leden van de ChristenUnie Midden-Drenthe onder luid applaus de kieslijst vast. De leden en het bestuur zijn trots op hun kieslijstleden:  maatschappelijk en kerkelijk actief betrokken inwoners van de gemeente Midden-Drenthe met veel kennis van zaken op een breed terrein.

Ook werd deze avond het verkiezingsprogramma vastgesteld. Een programma dat op een bijzondere wijze tot stand is gekomen. Voorzitter Andries van den Berg: ”We hebben het programma  van onderaf opgebouwd met thema’s die spelen in onze gemeente vanuit de centrale slogan ‘Voor wie gelooft in Midden-Drenthe’.  Diverse experts binnen onze gemeente waaronder een WMO-lid hebben gekeken in hoeverre het programma ’Midden-Drenthe proof’ is en antwoord geeft op vragen, die de komende raadsperiode op de gemeente af komen”. Raadslid Gert Jan Bent: “Dit verkiezingsprogramma is het resultaat van jarenlange ervaring in de Midden-Drentse politiek en  van kennis van zaken van wat er speelt op landelijk en plaatselijk niveau”.

Meedenken

Fractievoorzitter Gert Jan Bent, die aan zijn derde raadsperiode gaat beginnen, is er stellig van overtuigd, dat de ChristenUnie als kleine partij in de gemeenteraad toch het verschil kan maken. Hij stelt: “Dat hebben we in de afgelopen acht jaar, dat we in de raad vertegenwoordigd zijn, herhaaldelijk bewezen. De keuze om experts vanuit het onderwijs, maatschappelijke organisaties en bijvoorbeeld agrarische organisaties te laten meedenken maakt, dat het verkiezingsprogramma haalbaar én ambitieus is. In zes thema’s is aangegeven waar de ChristenUnie voor staat. Van het creëren van werk voor de Midden-Drentse inwoner, de zorg voor gezinnen in deze crisistijd, het plaatsen van zonnecollectoren in het kader van duurzaamheid tot het realiseren van de  noodzakelijke bezuinigingen, ons verkiezingsprogramma biedt houvast. Het unieke aan het programma is, dat de uitgangspunten van beleid doorvertaald zijn naar de dorpen en kernen in onze gemeente. Dus: geen loze beloften maar plannen die realiseerbaar zijn en wonen en werken in Midden-Drenthe nog mooier maken.