Droevige resultaten

woensdag 16 september 2009 14:33

BEILEN - Het milieujaarverslag van de gemeente over 2008 is niks om trots op te zijn. Henk Heideveld van de ChristenUnie  in de vergadering van Ruimte en Groen vorige week: 'De resultaten zijn droevig.'

Volgens de ChristenUnie zijn de doelstellingen van het milieubeleidsplan 2007-2010 niet gehaald en is subsidiegeld van de rijksoverheid ongebruikt blijven liggen. Over de vermelding dat alle gemeentegebouwen groene stroom gebruiken maakte Heideveld zich boos. 'Eén telefoontje naar het energiebedrijf en dat is geregeld', sprak hij. Dat in het verslag cijfers uit 2007 genoemd worden, stemt hem ontevreden. 'Het is bijna 2010 en de cijfers van 2008 zijn nog niet beschikbaar.' 'Misschien lagen de ambities wel te hoog', aldus burgemeester Broertjes.

Heideveld is daarnaast teleurgesteld over de geringe bijdrage van dorpsverenigingen aan een opruimactie. Broertjes: 'Blijkbaar is dit iets dat niet zo onder de bevolking leeft. Als bewoners niet zo te porren zijn voor het opruimen van zwerfafval, het zij zo. Jammer.'

Reacties op 'Droevige resultaten'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.