CU-fractie op werkbezoek bij Thoes in't Groen

1904 Thoes in tgroen (1).jpegmaandag 15 april 2019 06:34

Een afvaardiging van ChristenUnie fractie is afgelopen vrijdag 12 april op werkbezoek geweest bij Thoes in't Groen, een particuliere woonvoorziening in Witteveen. De fractie was zichtbaar onder de indruk. Wat een prachtig initiatief! Wat een kwaliteit is hier te zien en te ervaren. Maar ook wat een passie van beide initiatiefnemers Gert Seubers en Ellen ter Laan.

Een heel andere bestemming als voorheen, toen nog bekend staand als; Onder de hoge dennen, een locatie met zalen en restaurant.

Verzorgd wonen in de natuur, en dat is bescheiden omschreven. Het is veel meer! Wat een ruimte, wat een zorg en aandacht voor detail en de bewoners. Je huisdier kan en mag mee, het voorbeeld is buiten te zien. Een bewoner heeft een toom kippen meegenomen. En de kippen worden ook uitstekend verzorgd. Gert en Ellen laten enthousiast weten dat de kippen het nooit zo goed gedaan hebben. Bijna alles wat de bewoner wenst is mogelijk, ook de mogelijkheid om als bezoek te logeren of als familie een feest te organiseren. Aan alles is gedacht en er is ook ruimte voor.

Daarnaast beschikt deze locatie over een 3-tal geweldig mooie B&B kamers met veel ruimte en alle gemakken.

De CU delegatie was erg te spreken over de professionele maar toch huiselijke uitstraling van deze woonvoorziening met zorg.

Professionele zorg is op afroep beschikbaar en het enthousiaste en gemotiveerde beheerderskoppel doet er alles aan om het de bewoners naar de zin te maken. In de huiselijke omgeving is het mogelijk om aan activiteiten gericht op het dagelijks leven mee te doen. Het ligt in een prachtige omgeving met veel groen, en men kan ook gebruik maken van de activiteiten in het naast gelegen dorpshuis.