Presentatie voorlopig coalitieakkoord

College Midden-Drenthezaterdag 26 april 2014 13:53

Bron: Gemeente Midden-Drenthe, Communicatie

PvdA, CDA en ChristenUnie vormen met steun van GroenLinks het college voor de periode 2014-2018. Het college zal bestaan uit 3 wethouders. Gert Jan Bent zal namens de ChristenUnie als wethouder in het college plaats nemen, samen met Emko Dolfing namens de PvdA en Gerard Loohuis namens het CDA.

Gert Jan Bent en Henk Heideveld hebben de afgelopen weken avond aan avond vergaderd en hun inbreng geboden aan de realisatie van het coalitieakkoord. Gert Jan Bent: “Het is geweldig om na een periode van hard werken te komen tot dit sociale en duurzame akkoord. De titel van het akkoord is al veelzeggend: SAMEN.” Ook Henk Heideveld kijkt positief terug op de onderhandelingen: “De coalitiebesprekingen zijn in een zeer plezierige, constructieve en open sfeer gevoerd met een sociaal en duurzaam akkoord tot gevolg. De wijze van samenwerken tussen de vier partijen geeft alle vertrouwen voor de toekomst!”

De aankomende raadsperiode wordt een belangrijke periode, waarin bezuinigd moet worden en waarin veel nieuwe verantwoordelijkheden op de gemeente Midden-Drenthe afkomen. Een groot gedeelte van de besparingen zijn vastgelegd in het coalitieakkoord, zonder een ontwrichting van de samenleving.

Als ChristenUnie zijn wij er trots op dat een groot aantal speerpunten uit het verkiezingsprogramma in het coalitieakkoord zijn opgenomen.

De komende dagen hebben de inwoners, gemeentelijke adviesraden en enkele andere instellingen de mogelijkheid om op het akkoord te reageren. Klik hier voor het Coalitieakkoord Midden Drenthe 2014-2018

Wilt u ook op het akkoord reageren? Dan kan dat tot en met maandag 28 april via: coalitie@middendrenthe.nl.