Grote stilte

P1130476_kopievrijdag 16 april 2010 10:11

Grote stilte

Het is stil op onze site van ChristenUnie Midden-Drenthe. Vooral als je kijkt naar wat er te beleven viel op deze site tot en met de gemeenteraadsverkiezing. We zijn heel erg druk en enthousiast met campagnevoeren bezig geweest. Als één van de weinige kiesverenigingen hebben we een bescheiden winst geboekt in het aantal stemme. De achterban van de ChristenUnie Midden-Drenthe hebben hun stinkende best gedaan om ons aan een tweede zetel te helpen, maar helaas. We zijn wel dankbaar dat we gewoon door kunnen gaan waarmee we 4 jaar geleden mee begonnen zijn.

Meteen na de verkiezing was het op gemeenteraadgebied ook heel erg stil. We moesten afwachten hoe de coalitie en het coalitie akkoord gevormd zou worden. Daar hebben we als eenmansfractie bijna geen invloed op. Maar goed, de nieuwe raad is beëdigd, het college is gevormd, het akkoord aangenomen. Van nu aan kunnen we als kleinste partij ons beste beentje weer voor zetten en dat gaan we doen ook! We zijn blij dat we weer in de raad mogen meedenken en meespreken. We zijn beslist “aanwezig” want we hebben ondertussen een behoorlijk dossier kennis en 4 jaar ervaring. En daarnaast hebben we een grote enthousiaste schaduwfractie. Die gaat ons steunen tijdens het voorbereiden van de commissie vergaderingen en zijn altijd trouw aanwezig bij elke gemeentelijke bijeenkomst. Waar, wie en wat dan ook. Geweldig!

Het is stil op de site, het is stil op het gemeentehuis, het is stil in de media, maar samen met de grote stille krachten die ons bijstaan (schaduwfractie) gaan we door, ook de komende 4 jaar. En we weten ons bovenal gesteund door de Grote God die ogenschijnlijk “stil” maar er altijd bij is door zijn Geest en woord. Daar wordt je pas echt stil van.

Magnus Silentium

Henk Heideveld