Tot rust komen

donderdag 10 augustus 2023 16:26

Het reces is begonnen

Net als veel mensen gaat de politiek een tijdje met vakantie in de zomer. Maar in de achtergrond werken een aantal mensen gewoon door, zoals in horeca, de verzorgingshuizen en op het platteland ploetert een kleine groep gewoon door. Net na de laatste raadsvergadering hadden we als raad een afsluitende borrel. Gezellig met elkaar kletsen, naast politiek komt het de rest van ons dagelijks leven voorbij.

Raadsprogramma

De huidige groep raads- en commissieleden is al weer een tijdje aan de gang. We werken samen aan het raadsprogramma, voor onze gemeente is dat nieuw. Iets waar ik me namens ons fractie aan mee mag werken. We hebben het afgelopen half jaar een aantal zaken geprobeerd en dat was spannend. Maar een avond zoals die over de Woonvisie geeft goede energie. Een open gesprek met jullie, de inwoners, over hoe we willen wonen in Midden-Drenthe. Ik hoop dat we het komende jaar ook weer durven te proberen.

Wijdere blik

Naast de aandacht voor Midden-Drenthe ben ik na de verkiezingen ook betrokken bij de provinciale fractie. Het afgelopen halfjaar gebeurde daar veel. Verkiezingen, die een verschuiving binnen de Staten veroorzaakten. Het is leuk om daar ook mee te denken, mijn input leveren.

Tot rust komen

Maar nu is het dan toch echt tijd om tot rust te komen. Opladen om er na de zomer weer vol tegen aan te gaan. Dat doet iedereen weer anders: op de camping met het gezin, in een hotel naast het strand, iedereen heeft daar zo zijn eigen manier voor. Zelf ben ik er nog niet over uit, maar iets met strand en fietsen. Eerst nog even een paar weken “gewoon” werken.

Hard aan de slag

Na de vakantie gaan we weer aan de slag. Met landelijke verkiezingen die ook voorbij komen. Ondanks dat moeten we binnen onze gemeente aan de slag, we gaan door. We gaan de slag voor de inwoners van Midden-Drenthe.

Groet,
Gert Pronk