Het loopt de spuigaten uit…

Karstfeestdonderdag 16 december 2010 16:50

Over wat de afgelopen tijd in LEF gebeurt ben ik echt geschrokken.
Natuurlijk, al vaker hebben wij in de politiek zaak gemaakt van wat  daar gebeurt. Maar dit slaat alles. Dat er stripteaseacts worden opgevoerd is niet nieuw voor Beilen. Helaas is dit in de discotheek LEF vaker aan de orde. Maar dat er 17 jarige jeugd wordt geconfronteerd met dergelijk vermaak vind ik schokkend. En daarmee is de kous nog lang niet af. Uit de reactie van de burgemeester blijkt dat binnen de regelgeving geen actie tegen stripteaseacts kunnen
worden ondernomen. Dit soort vermaak valt binnen de grenzen van het bestemmingsplan. Wel heb ik ooit. Laten wij in onze gemeente ruimte om onder de 18 jaar zulke acts toe te staan? Dan moeten wij zo spoedig mogelijk die regels aanpassen! Fijn te merken dat er meer partijen
zijn zoals het CDA en GroenLinks die zich schamen voor dergelijke praktijken en dit willen verbieden. Ik hoop van harte dat ook de overige partijen zich aansluiten bij het initiatief om binnen onze gemeente striptease onder de 18 te verbieden.

En dan nog wat: de aankondiging voor tweede kerstdag: "leer de echte Jezus kennen......" of "Kom verkleed als koorknaapje, stout monnikje of nonnetje……." Hier is regelrecht sprake van ongepaste en kwetsende verwoordingen. Inderdaad: Leer de echte Jezus kennen: dán zou je deze
uitnodiging niet zo kwetsend schrijven en zul je gaan inzien dat dergelijke stripteaseacts beschamend zijn voor het mensbeeld dat je hiermee neerzet. De vrouw is geen lustobject maar een geschenk van God. En bij een geschenk hoort dankbaarheid en geen vunzigheid.

Gert Jan Bent