Degelijke begroting Midden-Drenthe

broekriemwoensdag 03 november 2010 19:12

De gemeenteraad van Midden-Drenthe vergadert donderdagavond 4 november over de begroting van de gemeente. De fractie van de ChristenUnie spreekt waarderend over de degelijkheid van de begroting die het college opstelde, al is het voor niemand gemakkelijk de broekriem aan te halen. Toch vindt de fractie dat 60.000 euro verkeerd wordt besteed.

Het voorstel is dat 30.000 euro wordt uitgegeven aan inhuur van een externe deskundige voor privatisering van sportvoorzieningen en 30.000 euro voor economisch beleid. Raadslid Gert Jan Bent: ‘Onze fractie vindt dat er voldoende deskundige gemeenteambtenaren zijn om dit zelf te doen: dit is weggegooid geld!’.

Ook 30.000 euro besteden aan het schrijven van een beleidsplan voor economische ontwikkeling is niet van deze tijd. Tijdens een door de ChristenUnie georganiseerde avond met ondernemers was het advies van de ondernemers: geen beleidsstukken schrijven maar netwerkbijeenkomsten organiseren. De ChristenUnie stelt voor het geld te besteden aan door de gemeente te organiseren bijeenkomsten met en voor ondernemers.