Manifest 'Waardig ouder worden'

Logo CU rondzaterdag 10 februari 2018 08:28

Politieke partijen, maatschappelijke organisaties en bekende Nederlanders scharen zich achter plan voor welzijn alle ouderen

In een breed gedragen manifest pleiten ChristenUnie, SP en CDA, ouderenorganisatie KBO-PCOB, Omroep MAX, maatschappelijke organisaties en een groot aantal bekende Nederlanders voor een aantal actiepunten waardoor het welzijn en kwaliteit van leven van ouderen weer kan toenemen. In het manifest pleiten deze partners onder meer voor een minister voor ouderenbeleid, een actieprogramma voor de herwaardering van ouderdom, meer ondersteuning voor mantelzorg en vrijwilligerswerk en huisbezoeken om eenzaamheid tegen te gaan. Iedereen kan via www.waardigouderworden.nl het manifest ondertekenen.

Partijleider Gert-Jan Segers (ChristenUnie), omroepdirecteur Jan Slagter (MAX) en directeur van de ouderenbonden Manon Vanderkaa (KBO-PCOB) namen in november het initiatief voor de samenwerking. Aanleiding was de discussie over ‘voltooid leven’. Volgens de deelnemende partners moet éérst werk worden gemaakt van het voorkómen van voltooid leven, voor de discussie over voltooid leven kan worden gevoerd.

Lees hier het hele artikel op de site van de ChristenUnie.