Motie ChristenUnie Midden-Drenthe: horecasluiting 2 uur

LEFdinsdag 23 februari 2010 17:25

De fractie van de ChristenUnie dient donderdag een motie in over horecasluiting. De gemeenteraad beslist dan over de nota Alcoholbeleid. In de actie TIJD VOOR 2 pleit de partij voor sluiting om 2 uur. In de peiling op de website www.middendrenthe.christenunie.nl staat het percentage voorstemmers , gebaseerd op bijna 600 respondenten, op bijna 95 %. Een geslaagde actie?

Raadslid Gert Jan Bent: ‘Donderdag zal blijken of de overige partijen het alcoholbeleid serieus nemen. Er moet iets gedaan worden. Het gaat om een start, een signaal om een omslag te bereiken. In het belang van onze jeugd. In het belang van de politie als ordehandhavers. In het belang van laat werkende horecamedewerkers. In het belang van hen die overlast ervaren. In het belang van de gezondheid van de jeugd. In het belang van iedereen.’

In de motie vraagt de ChristenUnie aan het college van B&W een plan van aanpak op te stellen om de horecatijd in de gemeente Midden-Drenthe fasegewijs te vervroegen tot 02.00 uur. Tegelijkertijd wordt in de motie aan het college verzocht in overleg te treden en een lans te breken bij de overige colleges in de provincie Drenthe voor dit beleid. Arjan van Harten van de ChristenUnie licht verder toe: ‘Dit is voor ons een speerpunt in ons programma. Het gaat niet alleen om verantwoordelijkheid van ouders. De overheid is verantwoordelijk voor het tijdstip van horecasluiting. Wie heeft het lef het tij te keren van het afglijden naar groter wordende problemen? Iemand moet ermee beginnen. Dat kan en mag niet van het burgerinitiatief van de actiegroep Vroeg op Stap alleen afhangen.’

Intussen stijgt de teller op de site verder met voorstanders, wat hen betreft wordt de motie dus aangenomen.

Lees ook het bericht op de site van De Krant van MiddenDrenthe

Archief > 2010 > februari