Opkomstpercentage

Stemmen bannerdonderdag 18 februari 2010 20:08

U mag een beetje trots zijn op uzelf. Waarom? U bent een trouwe kiezer. Tenminste in vergelijking met anderen. U komt namelijk stemmen. Niet iedereen helaas, maar toch een groot deel. Het opkomstpercentage is in onze gemeente ongeveer 64 %.

Zie http://middendrenthe.christenunie.nl/verkiezingsuitslagen

Dat is hoger dan in veel andere delen van Nederland. De complimenten dus. En dan nu het slechte nieuws. Of hebt u dat vandaag, 17 februari 2010, al gehoord? Uit het onderzoek van het bureau BMC komt dat dit jaar de opkomst 45 % zal zijn op 3 maart 2010. Dat laten we toch zeker niet gebeuren in onze gemeente? Allemaal komen hoor!

Ik schaam me diep en schrik van de feiten. Want de reden is dat u als kiezer niet gelooft dat stemmen helpt. Geen vertrouwen. Geen interesse. Weet niet op wie ik stemmen moet. Dat zijn de antwoorden als je Nederlanders vraagt waarom ze niet stemmen. Dan begint mijn bloed te koken van verontwaardiging. Het helpt wel! U hebt wel invloed! En vooral: hoe is het mogelijk dat u gelooft dat de persoon die u zelf kiest als uw vertegenwoordiger niet naar u zal luisteren.

Ik hoop toch echt dat u merkt dat wij als ChristenUnie beslist ons best doen. Met luisteren naar wat onze achterban wil. Naar wat u als inwoners van plannen vindt. Wij vinden dat verbetering van overleg nodig is. U kunt kiezen. Kies een partij die past bij uw standpunten. Bijvoorbeeld als het om het handhaven van de orde en uw veiligheid gaat, over zorg voor jeugd en gezin, de kwaliteit van uw eigen leefomgeving. Dat maken we bijvoorbeeld concreet met duidelijke voorstellen, zoals het vroeger sluiten van de horeca. De gemeente is er voor u. Wij zijn er als partij voor u. Wij willen graag namens u de gemeentekar trekken. Stem op 3 maart!

Arjan van Harten

Archief > 2010 > februari